اجرای قانون تعرفه‌گذاری، پرستاران را دلگرم می‌کند/ لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل

۵ بهمن ۱۴۰۰
master_admin بدون دیدگاه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باعث دلگرمی پرستاران خواهد شد؛ بر لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل تأکید کرد.
دکتر همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری با اشاره به اهمیت اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اظهار داشت: اگر در مراکز درمان، پرستاری وجود نداشته باشد؛ روند درمان بیماران دچار مشکل می‌شود زیرا پزشکان در امر تشخیص بیماری و تعیین روند درمان بیماری فعالیت می‌کنند و پرستاران این روند درمانی را انجام می‌دهند و تمام مراقبت‌ها و حمایت‌ها توسط پرستاران انجام می‌شود.
وی افزود: در قانون اساسی برخورداری از سلامت، حق همه مردم کشور است و این پرستاران هستند که در درمان بیماران مؤثرند؛ اما پرستاران تاکنون به ازای زحمتی می کشند، تعرفه خدماتشان را دریافت نکرده اند در همین راستا اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تا حد زیادی باعث دلگرمی همکاران پرستار می‌شود.
سامه یح با بیان اینکه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باعث ایجاد انگیزه بیشتر در پرستاران خواهد شد؛ ادامه داد: اطمینان دارم که در شرایطی که این قانون اجرا نمی‌شد نیز پرستاران به دلیل حس انساندوستی زیادی که دارند، خدمات پرستاری را به خوبی ارائه کرده‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره مشکل کمبود تعداد پرستار در کشور، تصریح کرد: تلاش‌هایی برای جذب و استخدام پرستاران صورت گرفته اما به دلیل مشکلات و مسائل اقتصادی کشور، تأمین هزینه و دستمزد پرستارانی که هنوز استخدام نشده‌اند با چالش‌هایی مواجه بوده است؛ تعدادی مجوز جذب نیرو صادر شد که امیدواریم وضعیت استخدام و جذب پرستاران افزایش یابد تا مشکل خدمات درمانی برطرف شود.
وی با تأکید بر لزوم پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل (هوم کر) بیان کرد: پوشش دهی بیمه‌ای خدمت پرستاری در منزل باعث می‌شود که ارائه این خدمات در منزل بیماران ساماندهی شود. از سوی دیگر با توجه به شیوع بیماری کرونا، میزان مراجعه بیماران به مراکز درمانی کمتر می‌شود که این مسئله علاوه بر کاهش حجم مراجعات به بیمارستان‌ها، باعث کاهش اشغال تخت‌های بیمارستانی نیز می‌شود.
متن کامل در www.ino.ir

      © تمامی حقوق سایت برای خدمات پرستاری در منزل نگین اختیاریه محفوظ است.