تسهیل صدور مجوز مراکز هوم کر و واگذاری نظارت به بخش خصوصی

۹ بهمن ۱۴۰۰
master_admin بدون دیدگاه

در جلسه کارگروه پرستاری جامعه نگر اعلام شد
جلسه کارگروه پرستاری جامعه گر با حضور معاون پرستاری وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پرستاری برگزار شد. در این نشست بر تسهیل صدور مجوز مراکز هوم کر، سختگیری در پایش آنها، واگذاری نظارت به اتحادیه ها، لزوم توسعه این مراکز با توجه به افزایش سالمندی و بیماری های غیر واگیر و حمایت از حقوق اقشار آسیب پذیر تاکید شد.
رئیس انجمن ملی پرستاری جامعه نگر در دهمین جلسه کارگروه پرستاری جامعه نگر افزود: توسعه پرستاری جامعه نگر یکی از اولویت‌های خدمات پرستاری در کشور است و جزو اولویت‌های سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری است و یکی از مسائل اساسی در بدنه پرستاری کشور است.
رئیس انجمن ملی پرستاری جامعه نگر ادامه داد: برای توسعه خدمات پرستاری جامعه نگر، دغدغه ها و مشکلاتی وجود دارد. باید به سمت فعال کردن این مراکز، توانمند کردن آنها، پوشش بیمه ای، ارائه خدمات سلامت دیجیتال و نظارت بر این مراکز و برخورد با مراکز غیر مجاز پیش برویم.
دکتر محمد میرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در این جلسه گفت: دنیا با بحث افزایش سن روبروست و به علت رفاه زدگی بیماری‌های غیرواگیر افزایش یافته است، کووید19 هم نشان داد بیماری‌های واگیر هم تمام شدنی نیست. این مسائل و نیازهایی به وجود آورده امکان پاسخگویی زیادی ایجاد کرده است.
وی گفت: در عرصه دنیای مجازی که گسترده تر از فضای مجازی است، خدمات پرستاری باید از نسل اول تا پنجم متناسب با نیازهای این نسل‌ها ارائه شود و عرصه هوم‌کر در این زمینه موفق‌تر و مستقل تر خواهد بود و پرستاران در عرصه خدمت غیربیمارستانی می‌توانند انقلاب جدیدی ایجاد کنند.
دکتر میرزابیگی افزود: در این فضای جدید مراکز هوم کر و مراقبت در منزل باید بتوانند نیروهای جدید را در کنار خودشان داشته باشند و برای فعالیت در فضا و عرصه جدید آماده شوند تا با توجه به نیازها و شرایط جدید ابتکار عمل را از دست ندهند.
سیاست وزارت بهداشت، توسعه مراکز هوم کر است.
عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه گفت: در جلسه گذشته کمیته علمی کرونا درباره نقش هوم‌کر در ایام کرونا و تاثیر آن بر کاهش بستری‌ها بحث و بر این نکته تاکید شد که اگر سیستم کنترلی دقیقی بر فعالیت برخی پرستارنماها وجود نداشته باشد مشکلاتی ایجاد می‌کند و مثل یک تیغ دو لبه به خود مراکز هوم کر آسیب می زند ….
متن کامل در www.ino.ir

      © تمامی حقوق سایت برای خدمات پرستاری در منزل نگین اختیاریه محفوظ است.